Brightness w CS:GO

Jesteś nowy na forum? Przeczytaj ...

Home Fora Forum wsparcia Gry Brightness w CS:GO

Oglądasz 3 posty - 1 do 3 (z 3 ogółem)
  • Autor
    Posty
  • #6528
    Plastian
    Forumowicz

    Witajcie, mam nadzieje, że pytam w odpowiednim dziale.
    Niedawno zacząłem przygodę z Manjaro (Hakoila 17.1-rc1 | Kernel: x86_64 Linux 4.14.5-1-MANJARO ) i ogólnie jestem początkującym jeżeli chodzi o linuxy.
    Sprzęt to laptop z CPU: Intel Core i7-4720HQ @ 8x 3.6GHz [48.0°C], GPU: GeForce GTX 960M (sterownik video-nvidia)
    Nie wiem co jest przydatne a co nie ale wolę podać wszystkie informacje. KDE 5.40.0 / Plasma 5.11.4

    Problem jest z ustawieniem jasności w CS:GO. Suwak w ustawieniach się rusza ale brak efektu, konsola gry wcześniej zwracała błąd ale sobie nie skopiowałem (używałem wcześniej Bumblebee ale było sporo innych problemów z tym np „nie dało się nagrywać” OBSem i sposób, który teraz pomógł mi w połowie, wtedy w ogóle nie działał)

    Zastosowałem się do instrukcji z Brightness_slider_not_working i to działa jednak nie do końca tak jak się tego spodziewałem albo jak bym tego oczekiwał. Gra się uruchamia, jest jaśniej i chwała za to ale po zamknięciu gry efekt pozostaje taki sam jak był a terminal wywala błąd Missing shutdown function for g_pMatchFramework->Init() : g_pMatchFramework->Shutdown() Nie mam pojęcia co z tym zrobić. Wolał bym nie wpisywać xrandr --output eDP-1-1 --gamma 1:1:1 za każdym razem gdy zamykam grę.. Mógłbym zrobić jakiś alias no ale przepraszam bardzo, na pewno jest jakiś prostsze wyjście ;)

    Plik csgo.sh aktualnie wygląda tak:

    #!/bin/bash
    
    # figure out the absolute path to the script being run a bit
    # non-obvious, the ${0%/*} pulls the path out of $0, cd's into the
    # specified directory, then uses $PWD to figure out where that
    # directory lives - and all this in a subshell, so we don't affect
    # $PWD
    
    GAMEROOT=$(cd "${0%/*}" && echo $PWD)
    
    #determine platform
    UNAME=<code>uname</code>
    if [ "$UNAME" == "Darwin" ]; then
       # Workaround OS X El Capitan 10.11 System Integrity Protection (SIP) which does not allow
       # DYLD_INSERT_LIBRARIES to be set for system processes.
       if [ "$STEAM_DYLD_INSERT_LIBRARIES" != "" ] && [ "$DYLD_INSERT_LIBRARIES" == "" ]; then
          export DYLD_INSERT_LIBRARIES="$STEAM_DYLD_INSERT_LIBRARIES"
       fi
       # prepend our lib path to LD_LIBRARY_PATH
       export DYLD_LIBRARY_PATH="${GAMEROOT}"/bin:"${GAMEROOT}"/bin/osx64:$DYLD_LIBRARY_PATH
    elif [ "$UNAME" == "Linux" ]; then
       # prepend our lib path to LD_LIBRARY_PATH
       export LD_LIBRARY_PATH="${GAMEROOT}"/bin:"${GAMEROOT}"/bin/linux64:$LD_LIBRARY_PATH
    fi
    
    if [ -z $GAMEEXE ]; then
    	if [ "$UNAME" == "Darwin" ]; then
    		GAMEEXE=csgo_osx64
    	elif [ "$UNAME" == "Linux" ]; then
    		GAMEEXE=csgo_linux64
    	fi
    fi
    
    ulimit -n 2048
    
    # enable nVidia threaded optimizations
    export __GL_THREADED_OPTIMIZATIONS=1
    # enable Mesa threaded shader compiles
    export multithread_glsl_compiler=1
    
    # and launch the game
    cd "$GAMEROOT"
    
    # gamma correction
    xrandr --output eDP-1-1 --gamma 1.6:1.6:1.6 # play with values if required
    
    STATUS=42
    while [ $STATUS -eq 42 ]; do
    	if [ "${DEBUGGER}" == "gdb" ]; then
    		ARGSFILE=$(mktemp $USER.hl2.gdb.XXXX)
    		echo b main > "$ARGSFILE"
    		echo run $@ -game csgo >> "$ARGSFILE"
    		echo show args >> "$ARGSFILE"
    		${DEBUGGER} "${GAMEROOT}"/${GAMEEXE} -x "$ARGSFILE"
    		rm "$ARGSFILE"
    		${DEBUGGER} "${GAMEROOT}"/${GAMEEXE} "$@"
    	elif [ "${DEBUGGER}" == "lldb" ]; then
    		ARGSFILE=$(mktemp $USER.hl2.lldb.XXXX)
    		echo "b main" > "$ARGSFILE"
    		echo "env DYLD_LIBRARY_PATH=$DYLD_LIBRARY_PATH" > "$ARGSFILE"
    		${DEBUGGER} -s "$ARGSFILE" -- "${GAMEROOT}"/${GAMEEXE} "$@"
    		rm $ARGSFILE
    	else
    		exec ${DEBUGGER} "${GAMEROOT}"/${GAMEEXE} "$@"
    	fi
    	STATUS=$?
    done
    
    # restore gamma
    xrandr --output eDP-1-1 --gamma 1:1:1
    
    exit $STATUS
    
    #6601
    michaldybczak
    Forumowicz

    Niestety najprawdopodobniej nikt z nas nie gra w CS:GO, więc trudno się odnieść do tego problemu :(

    #6694
    Avatar photoazja
    Moderator

    @Plastian -> z tego co widzę, to rozwiązanie problemu podałeś w opisie. Jest komenda, którą musisz wykonać przed uruchomieniem gry i ta, którą wykonujesz po jej zamknięciu.
    … oto, co leży po Twojej stronie:
    # Pakujesz wszystko do skryptu o strukturze:

    modyfikacja konfiguracji 'pod grę'
    uruchomienie gry
    powrót do konfiguracji 'standardowej'

    # uruchamiasz skrypt z konsoli (lub z dowolnego miejsca, z którego możesz go uruchomić);
    ALBO
    tworzysz .desktop, odwołujący się do niego;
    ALBO
    modyfikujesz .desktop uruchamiający grę, tak, aby uruchamiał skrypt.

    Nie zadawaj pytania, jeżeli nie jesteś gotów usłyszeć odpowiedzi

Oglądasz 3 posty - 1 do 3 (z 3 ogółem)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć w tym wątku.