Home › Fora › Forum wsparcia › Gry › Brightness w CS:GO
- This topic has 2 odpowiedzi, 3 uczestników, and was last updated 6 years, 9 months temu by azja.
- AutorPosty
- 17 grudnia 2017 o 22:15 #6528PlastianForumowicz
Witajcie, mam nadzieje, że pytam w odpowiednim dziale.
Niedawno zacząłem przygodę z Manjaro (Hakoila 17.1-rc1 | Kernel: x86_64 Linux 4.14.5-1-MANJARO ) i ogólnie jestem początkującym jeżeli chodzi o linuxy.
Sprzęt to laptop z CPU: Intel Core i7-4720HQ @ 8x 3.6GHz [48.0°C], GPU: GeForce GTX 960M (sterownik video-nvidia)
Nie wiem co jest przydatne a co nie ale wolę podać wszystkie informacje. KDE 5.40.0 / Plasma 5.11.4Problem jest z ustawieniem jasności w CS:GO. Suwak w ustawieniach się rusza ale brak efektu, konsola gry wcześniej zwracała błąd ale sobie nie skopiowałem (używałem wcześniej Bumblebee ale było sporo innych problemów z tym np „nie dało się nagrywać” OBSem i sposób, który teraz pomógł mi w połowie, wtedy w ogóle nie działał)
Zastosowałem się do instrukcji z Brightness_slider_not_working i to działa jednak nie do końca tak jak się tego spodziewałem albo jak bym tego oczekiwał. Gra się uruchamia, jest jaśniej i chwała za to ale po zamknięciu gry efekt pozostaje taki sam jak był a terminal wywala błąd
Missing shutdown function for g_pMatchFramework->Init() : g_pMatchFramework->Shutdown()
Nie mam pojęcia co z tym zrobić. Wolał bym nie wpisywaćxrandr --output eDP-1-1 --gamma 1:1:1
za każdym razem gdy zamykam grę.. Mógłbym zrobić jakiś alias no ale przepraszam bardzo, na pewno jest jakiś prostsze wyjście ;)Plik csgo.sh aktualnie wygląda tak:
#!/bin/bash # figure out the absolute path to the script being run a bit # non-obvious, the ${0%/*} pulls the path out of $0, cd's into the # specified directory, then uses $PWD to figure out where that # directory lives - and all this in a subshell, so we don't affect # $PWD GAMEROOT=$(cd "${0%/*}" && echo $PWD) #determine platform UNAME=<code>uname</code> if [ "$UNAME" == "Darwin" ]; then # Workaround OS X El Capitan 10.11 System Integrity Protection (SIP) which does not allow # DYLD_INSERT_LIBRARIES to be set for system processes. if [ "$STEAM_DYLD_INSERT_LIBRARIES" != "" ] && [ "$DYLD_INSERT_LIBRARIES" == "" ]; then export DYLD_INSERT_LIBRARIES="$STEAM_DYLD_INSERT_LIBRARIES" fi # prepend our lib path to LD_LIBRARY_PATH export DYLD_LIBRARY_PATH="${GAMEROOT}"/bin:"${GAMEROOT}"/bin/osx64:$DYLD_LIBRARY_PATH elif [ "$UNAME" == "Linux" ]; then # prepend our lib path to LD_LIBRARY_PATH export LD_LIBRARY_PATH="${GAMEROOT}"/bin:"${GAMEROOT}"/bin/linux64:$LD_LIBRARY_PATH fi if [ -z $GAMEEXE ]; then if [ "$UNAME" == "Darwin" ]; then GAMEEXE=csgo_osx64 elif [ "$UNAME" == "Linux" ]; then GAMEEXE=csgo_linux64 fi fi ulimit -n 2048 # enable nVidia threaded optimizations export __GL_THREADED_OPTIMIZATIONS=1 # enable Mesa threaded shader compiles export multithread_glsl_compiler=1 # and launch the game cd "$GAMEROOT" # gamma correction xrandr --output eDP-1-1 --gamma 1.6:1.6:1.6 # play with values if required STATUS=42 while [ $STATUS -eq 42 ]; do if [ "${DEBUGGER}" == "gdb" ]; then ARGSFILE=$(mktemp $USER.hl2.gdb.XXXX) echo b main > "$ARGSFILE" echo run $@ -game csgo >> "$ARGSFILE" echo show args >> "$ARGSFILE" ${DEBUGGER} "${GAMEROOT}"/${GAMEEXE} -x "$ARGSFILE" rm "$ARGSFILE" ${DEBUGGER} "${GAMEROOT}"/${GAMEEXE} "$@" elif [ "${DEBUGGER}" == "lldb" ]; then ARGSFILE=$(mktemp $USER.hl2.lldb.XXXX) echo "b main" > "$ARGSFILE" echo "env DYLD_LIBRARY_PATH=$DYLD_LIBRARY_PATH" > "$ARGSFILE" ${DEBUGGER} -s "$ARGSFILE" -- "${GAMEROOT}"/${GAMEEXE} "$@" rm $ARGSFILE else exec ${DEBUGGER} "${GAMEROOT}"/${GAMEEXE} "$@" fi STATUS=$? done # restore gamma xrandr --output eDP-1-1 --gamma 1:1:1 exit $STATUS
8 stycznia 2018 o 08:32 #6601michaldybczakForumowiczNiestety najprawdopodobniej nikt z nas nie gra w CS:GO, więc trudno się odnieść do tego problemu :(
4 lutego 2018 o 18:00 #6694azjaModerator… @Plastian -> z tego co widzę, to rozwiązanie problemu podałeś w opisie. Jest komenda, którą musisz wykonać przed uruchomieniem gry i ta, którą wykonujesz po jej zamknięciu.
… oto, co leży po Twojej stronie:
# Pakujesz wszystko do skryptu o strukturze:modyfikacja konfiguracji 'pod grę' uruchomienie gry powrót do konfiguracji 'standardowej'
# uruchamiasz skrypt z konsoli (lub z dowolnego miejsca, z którego możesz go uruchomić);
ALBO
tworzysz .desktop, odwołujący się do niego;
ALBO
modyfikujesz .desktop uruchamiający grę, tak, aby uruchamiał skrypt.Nie zadawaj pytania, jeżeli nie jesteś gotów usłyszeć odpowiedzi
- AutorPosty
- Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć w tym wątku.