Jak dalej iść z linuksem przez życie.

Jesteś nowy na forum? Przeczytaj ...

Home Fora Forum wsparcia Podstawy Jak dalej iść z linuksem przez życie.

Oglądasz 6 posty - 1 do 6 (z 6 ogółem)
  • Autor
    kankanik
    Forumowicz

Witam. Wiem wiem, dużo było takich tematów, ale zawsze każdy pyta która dystrybucja najlepsza, co na start itp itd. Ja potrzebuję już troche dalszej pomocy. A więc już przpatrzyłem większość dystubcji zobaczyłe środowiska itp, itd. I wybrałemm manjaro z xfce. Manjaro chyba z tego względu ze instalacja bez problemów, fajne zarządzanie pakietami, no i ten cały AUR, o którym tyle czytałem, o stabilności i inych rzecach nie mogę się wypowiedzieć bo jestem laikiem. A xfce bo jakoś tak mi najbardziej się spodobało. Więc pierwszy etap myślę, że mam za sobą. Teraz chciałbym troche iść dalej, i nie chce się wywodzić jaki język najlepszy do nauki na linuxie, ponieważ nie zamierzam być żadnym zawodowym programistą, żadnym administratorem sieci czy jakimś tam hakierem;), Chciałbym wiedzieć co mi się przyda do normalnej obsługi systemu, naprzykład jak można dostosować swój sysyem pod siebie, tzn robić swoje motywy. Zrobić skrypt żeby po podłaczaniu hdmi, dźwięk automatycznie się wyłaczał w laptopie a przełaczał na hdmi, tu chyba nauka basha mnie czeka, jak sie nie mylę I jakieś proste programy naprzykład taki terminal co z jeżdza z góry jak w quake. To tak mniej więcej, jakby ktoś mógł nakierować jaki język i w co warto iść żeby nie tracić czasu na zbędne rzeczy które nie będą mi do niczego, a tylko żebym dobrze odnajdował się w sytstemie n potrzeby domowe. Za wszelkie propozycję z góry dzięki.

pavbaranov
    Forumowicz

Sorry… nic nie robić. Używać! :)
    Nauka? Podstawy. Najlepiej, gdy – jeśli masz problem – skierować się do wiki Archa. Dlaczego do Archa a nie Manjaro? Bo w 99% jest aktualne na Manjaro, a jest zdecydowanie lepiej prowadzone. Choć w istocie – w pierwszej kolejności sprawdzić też wiki Manjaro i porównać.