Home › Fora › Forum wsparcia › Sprzęt i sterowniki › [SOLVED] Modem 3g thinkpad x220 brak połączenia
- This topic has 6 odpowiedzi, 2 uczestników, and was last updated 8 years, 3 months temu by
wurst.
- AutorPosty
- 18 stycznia 2017 o 09:31 #2713
pavbaranov
ForumowiczOd czego zacząć? Typ modemu (tak jak go system widzi, a nie jak się handlowo nazywa) i logi z ostatniej aktualizacji.
18 stycznia 2017 o 10:11 #2718wurst
ForumowiczKomenda lsusb wypluła:
Bus 002 Device 003: ID 413c:818d Dell Computer Corp.
Gdzie mam szukać logów z aktualizacji?18 stycznia 2017 o 10:42 #2720pavbaranov
ForumowiczTam, gdzie są one przechowywane: /var/log/pacman.log. Tylko obetnij ten log o wcześniejsze wpisy, kiedy wszystko działało, bo inaczej będziemy się bawić w olbrzymią listę od początku postawienia systemu. Wrzuć to zresztą na jakieś pastebin, bo chyba będzie wygodniej.
Czy oprócz aktualizacji robiłeś coś jeszcze? Np. zmiana kernela (nie jego upgrade, tylko zmiana wersji).EDIT:
Przy okazji – masz Manjaro KDE, a zatem octopi. Nie wiem, czy w Manjaro doinstalowywane jest OTB również PacmanLogViewer, które potrafi Octopi wywołać, czy nie. W każdym bądź razie dość fajna przeglądarka logów pacmana i dla wyłącznie zaznajomienia się co było instalowane, aktualizowane i usuwane w systemie – bardzo przydatna.18 stycznia 2017 o 11:12 #2721wurst
ForumowiczOto log pacmana z dnia aktualizacji
`
EDIT
Po aktualizacji musiałem zastąpić freetype2-ubuntu z AUR na v2.7.1 z z oficjalnych repozytoriów. Poza tym trochę grzebałem przy czcionkach, ale to jest temat na inny wątek.Nie wstawiamy tak długich wyników na forum tylko, jak to sugerował @pavbaranov, wrzucamy na jakiś pastebin.
18 stycznia 2017 o 11:36 #2722pavbaranov
ForumowiczNie wygląda na to, by cokolwiek zostało zmienione, co obsługuje modem 3g.
Co to znaczy:
Każda próba połączenia kończy się niepowodzeniem, pomimo poprawnej konfiguracji dostawcy. Po każdej próbie plasma wyświetla komunikat o niedostępności modemu.
Mam rozumieć, że:
1. łączysz się przez modemmanager,
2. używasz w tym celu „Ustawienia połączeń sieciowych” (standardowo na panelu),
3. przy pierwszej próbie połączenia modem/połączenie jest pokazywane,
4. do połączenia nie dochodzi (co dokładnie się dzieje?),
5. po takiej nieudanej próbie – nie ma możliwości już skonfigurowania połączenia 3G bo takie „nie istnieje”, nie można go wybrać, ani skonfigurować, bo nie jest widzialny modem.
Zgadza się?
Ok. pokaż jeszcze wynik dmesg od chwili próby połączenia się do chwili, kiedy nie masz już możliwości połączenia się oraz wynik journalctl z tego samego okresu.Zobacz, czy problem występuje na obu kernelach, które masz (4.4.x i 4.9.x).
Sprawdź, czy masz w systemie: modemmanager (powinno być, ale na wszelki wypadek) oraz modem-broadband-providers-info (podobnie). Sprawdź sobie, czy usługa ModemManager.service jest podniesiona.18 stycznia 2017 o 12:21 #2723wurst
ForumowiczChciałem zostawić zabawę z dmesg na deser i chyba słusznie. Rzeczywiście, usługa modem manager nie była załadowana. Dziękuję za pomoc.
- AutorPosty
- Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć w tym wątku.