Problem z włączeniem manjaro po zainstalowaniu sterowników NVIDIA

Jesteś nowy na forum? Przeczytaj ...

Home Fora Forum wsparcia Sprzęt i sterowniki Problem z włączeniem manjaro po zainstalowaniu sterowników NVIDIA

Oglądasz 10 posty - 1 do 10 (z 10 ogółem)
  • Autor
    Posty
  • #6214
    Robiik
    Forumowicz

    Hej mam problem z uruchomieniem manjaro. Najpierw dochodziło do ekranu białego „oh no”. Po tym jak przeczytalem kilka wątków i poronieniu kilku rzeczy w konsoli teraz dochodzi tylko do czarnego ekranu z logami. Prosiłbym o pomoc, ponieważ jestem początkującym użytkownikiem Linuxa. Dzięki

    #6215
    JaOrazInni
    Forumowicz

    Jaka gpu (to istotne), które środowisko i zapewne ktoś bardziej ogarnięty będzie chciał (CHYBA) coś z tej komendy journalctl -b

    Do tego odpal sobie system w trybie tekstowym…
    Gdy pojawi się GRUB wciśnij e i dopisz na końcu linijki zaczynającej się od linux to systemd.unit=multi-user.target
    poteem ctrl+x i system startuje w trybie tekstowym…

    #6217
    Robiik
    Forumowicz

    Hej, dzięki dodałem zdjęcie logów do postu. Zaraz zrobie to co napisałeś.

    #6218
    pavbaranov
    Forumowicz

    Kiedy pojawi Ci się GRUB wejdź do niego i dodaj do linii komend:
    nouveau.config=NvBios=PRAMIN
    i wystartuj komputer z tym parametrem (bez żadnych resetów).

    Pytań kilka jak zawsze :)
    – czy to jest komputer wyłącznie z GPU NVidii, czy też układ hybrydowy (Intel+NVidia)?
    – czy sterownik nouveau to świadomy wybór (nie chcesz mieć sterowników własnościowych), czy przypadek?
    – problem z uruchomieniem wystąpuje podczas startu z livecd, czy też po instalacji?
    – jaka to wersja Manjaro?

    #6219
    Robiik
    Forumowicz

    1. Hybryda Intel + NVIDIA
    2. Sterownik to nieświadomy wybór. Po tym jak grafika trochę źle się wyświetlala przy filmach wszedłem w sklepik z softwarem i doinstalowalem NVIDIA .