Intel PRO/Wireless 3945ABG zrywa WIFI

Jesteś nowy na forum? Przeczytaj ...

Home Fora Forum wsparcia Sprzęt i sterowniki Intel PRO/Wireless 3945ABG zrywa WIFI

Oglądasz 3 posty - 1 do 3 (z 3 ogółem)
  • Autor
    Posty
  • #1269
    peceiks
    Forumowicz

    Cześć,

    Właśnie zainstalowałem świeżą wersję Manjaro 15.12 (Capella) KDE 32bit.
    Mam intelowską kartę w ThinkPadzie T60, czasami zrywa mi połaczenie na WiFi czy komuś przytrafiło się podobnie?
    Reguły nie ma czasem pracuję po 2h i jest ok a czasem zerwie 2 razy w ciągu 10 min. Sprawdzałem sieć na innych urządzeniach i nie zrywało (winda i tel z andkiem).
    Dodam, że jestem początkującym jeżeli chodzi o linuxa.

    #1270
    Avatar photoaquila
    Moderator

    Przyczyny takiego zachowania mogą być różne: zły sterownik, kernel, zły dns, dostawca internetu, psująca się karta wifi i wiele innych.
    Na początek podaj wynik:

    inxi -Si
    1.Jesli masz jeden kernel to doinstaluj drugi, proponuję któryś z LTS np 4.4.5 i na nim wypróbować internet.
    2. Spróbować zmienić DNS w /etc/resolv.conf na inny np. 8.8.4.4
    3. Mam rozumieć, że Windows nie zrywa połączenia lecz jest na innym urządzeniu nie na tym lapku?
    Jeśli masz jakiegoś innego Live z Linuksem (np. Mageia, openSUSE, Fedora, czy też Łubudubu :) ), możesz sprawdzić czy są takie same objawy jak na zainstalowanym systemie.

    #1271
    Avatar photoquadro555
    Forumowicz

    Ta karta wi-fi posiada moduł oszczędzania energii który automatycznie włącza się po jakimś czasie (w tedy właśnie tracisz połączenie). Niestety program do monitorowania i zarządzania siecią nie wykrywa tej zmiany dlatego trzeba wymusić wyłączenie modułu oszczędzania energii.

    Żeby to zrobić utwórz ten plik (ścieżka do pliku poniżej) tekstowy. Pamiętaj o uprawieniach root’a

    etc/modprobe.d/rtl8723be.conf

    Następnie wpisz do niego poniższą zawartość. Zapisz i uruchom ponownie system.

    options rtl8723be fwlps=0