[SOLVED] Monitorowanie oraz zmiana prędkości wentylatora karty graficznej.

Jesteś nowy na forum? Przeczytaj ...

Home Fora Forum wsparcia Oprogramowanie [SOLVED] Monitorowanie oraz zmiana prędkości wentylatora karty graficznej.

Oglądasz 10 posty - 1 do 10 (z 10 ogółem)
  • Autor
    Posty
  • #5390
    Avatar photoRikoDEV
    Forumowicz

    Witajcie użytkownicy,
    przychodzę na to forum z pytaniem czy istnieje jakiś program pod manjaro w którym mógłbym monitorować oraz zmieniać prędkość wentylatora mojej karty graficznej Geforce GT 730. Problemem jest zbyt niska domyślna prędkość wentylatora przez co moja karta graficzna przegrzewa się (problem występował na windowsie, stosowałem program MSI Afterburner który dobrze działał). Monitorowanie nie musi być w jednym programie!

    Dodam że jestem początkującym użytkownikiem linuxa.

    #5391
    Avatar photoZanonimizowany
    Forumowicz

    Witaj,
    do monitorowania różnych parametrów – Psensor , a jeszcze lepiej GKrellM. Jak i czy w ogóle się da regulować obroty tego nie wiem.
    A może NVclock?

    #5392
    Avatar photoJaOrazInni
    Forumowicz

    #5393
    Avatar photoJaOrazInni
    Forumowicz

    Sprawdziłem u siebie i działa…

    Dodaj taką linijke do pliku /etc/X11/x.org.conf.d/90-mhwd.conf

    Option „Coolbits” „4”

    Aktywuje to obsługę wiatraka w nvidia-settings. Ponoć gdy zamiast 4 wpisać 5 ma się więcej opcji

    Pojawaia się taka opcja w nvidia-settings(ODPALAŁEM I DZIAŁA)

    #5408
    Avatar photoRikoDEV
    Forumowicz

    @JaOrazInni plik o którym mówisz jest pusty, zapomniałem dodać że jestem na xfce oraz najnowszym manjaro 17.0.2.

    #5409
    Avatar photoJaOrazInni
    Forumowicz

    Możesz to mieć w xorg.conf lub pliku o podobnej nazwie /etc/X11/mhwd.d/ *.conf.
    Tak czy inaczej zerknij w plik xorg.conf jeżeli go posiadasz to tam będziesz miał inofromacje o grafice a jeżeli nie to zerknij na drugą część pierwszego zdania. (ale zakręciłem)