[SOLVED] Nie odpala mi się Manjaro

Jesteś nowy na forum? Przeczytaj ...

Home Fora Forum wsparcia Inne [SOLVED] Nie odpala mi się Manjaro

Oglądasz 9 posty - 1 do 9 (z 9 ogółem)
  • Autor
    Posty
  • #1962
    PaPl
    Forumowicz

    Witam

    Mam problem-zainstalowałem najnowszy Manjaro Cinnamon jako drugi system operacyjny [ obok Minta ] i niestety po instalacji, gdy zrestartowałem komputer, w ogóle nie działał mi GRUB. Na zmiane migał czarny i szary ekran. Ponawiałem tą instalacje kilkukrotnie na tej samej partycji – za każdym razem to samo. W końcu zainstalowałem sobie trzecią dystrybucje [ Ubuntu Mate ] , żeby w ogóle mieć GRUBA i móc cokolwiek odpalić. Już z pozycji GRUBA próbowałem wejść na tego Manjaro, ale moim oczom ukazał się taki ekran :

    Ekran startowy

    Ogólnie jestem raczej zielony z Linuxa, więc nie mam pojęcia o co chodzi.
    Proszę o pomoc – co zrobić by mieć tego Manjaro działającego

    #1963
    michaldybczak
    Forumowicz

    Grub ubuntowy nie potrafi odpalić manjaro (efektem jest Kernel panic), a ten z manjaro odpali ubuntu, więc potrzebujesz manjarowskiego gruba.

    Powiedz, czy masz instalację legacy czy uefi? W przypadku wielu linuxów, najlepiej jest stosować uefi (koniecznie na GPT), bo wtedy grub ubuntu i manjaro idą do osobnych folderów na partycji uefi i żaden nie nadpisuje drugiego. W BIOSie można potem wybrać, który launcher ma być uruchamiany i oczywiście można wybrać ten z Manjaro, jako najbardziej uniwersalny, który uruchamia wszystko.

    Jeśli jednak masz wszystko zainstalowane w legacy, spróbuj odpalić manjaro live i zainstalować/przywrócić manjaro grub ręcznie:

    https://wiki.manjaro.org/index.php/Restore_the_GRUB_Bootloader

    #1964
    PaPl
    Forumowicz

    No ale dlaczego mrugał na zmiane czarny i szary ekran gdy miałem tylko Minta i Manjaro ? Dlaczego GRUB nowszego systemu nie działał ?