Home › Fora › Forum wsparcia › Inne › Windows 7 64-bit + manjaro gnome 17.0.1
- This topic has 5 odpowiedzi, 5 uczestników, and was last updated 7 years, 5 months temu by pavbaranov.
- AutorPosty
- 21 maja 2017 o 15:55 #4121abudali101Forumowicz
Cześć,
jestem zielony w sprawie linuxa ale chcę sprawdzić, przetestować manjaro gnome 17.0.1 64bit. Chcę go zainstalować na laptopie lenovo G580 i3 2310M, 6GB ram, 500 GB dysk, grafika HD 3000 – zintegrowana i druga NVIDIA GeForce 610M jako drugi system, mam zainstalowanego windowsa 7 64bit.
Proszę o rady i wskazówki jak zainstalować manjaro żebym miał możliwość wyboru, z którego systemu będę korzystać .Z góry dziękuję .
Regulamin forum pkt. 6. Zajrzałeś chociaż do zakładki „Przewodnik Użytkownika?”
21 maja 2017 o 16:42 #4122czapnaperForumowiczPo pierwsze musisz podać jak masz dysk podzielony, jakie masz partycje ponieważ będziesz musiał sobie przygotować wolne miejsce na przygotowanie partycji na których będzie zainstalowane Manjaro ( partycja gówna / i użytkownika /home sformatowane ext4, partycja swap opcjonalnie). Przygotować sobie miejsce można z poziomu instalatora Manjaro lub programu np. Gparted.
Przeczytaj sobie ten wątek na forum link.
Manjaro KDE/Xfce - CPU - i5-7300HQ - GPU - Intel/NVIDIA GP107M [GeForce GTX 1050 Mobile]
21 maja 2017 o 16:46 #4123UltherModerator@abudali101
1. Sprawdź czy na forum nie był poruszany już taki temat
2. Google
3. Zadając pytanie, wyczerp je do końca, podając wszystko co jest do tego potrzebne.21 maja 2017 o 17:42 #4131michaldybczakForumowiczPosyłam ci oficjalną dokumentację Manjaro w linku. Jest tam opisany dual boot z windows 10. Musisz wyłączyć secure boot w BIOsie i podczas pierwszego uruchomienia strzałkam, enterem i esc wskazać ścieżkę do pliku rozruchowego z partycji EFI (tak to przynajmniej działa na podobnym modelu, możliwe że nie trzeba będzie podawać).
https://drive.google.com/file/d/0B2Vh8IcTnC38R2IxaGpzdC12Uk0/view?usp=sharing